СТОРІНКА ПЕДАГОГА

АЛГОРИТМ Міждисциплінарного веб-квесту до теми “М.Куліш. П'єса “Мина Мазайло”" 
 1. Вступ: 
Шановні друзі! Протягом двох тижнів вам необхідно знайти всю необхідну інформацію про україназацію в Україні, знайти і ознайомитися з життєвим шляхом М.Куліша, зібрати портретні характеристики родини Мини Мазайла, познайомитися із мало знайомими термінами: нігілізм, нігіліст, шовініст, націоналіст, патріот,манкурт, обиватель Усі зібрані матеріали підготувати у вигляді презентації. Подорожуючи Веб-квестом, ви познайомитесь з історією України 20-х рр ХХст., з яскравою постаттю в українській драматургії М.Кулішем та героями його твору "Мина Мазайло", вивчите нові слова: нігіліст, шовіність, націоналіст, патріао, манкрут, обиватель, Міщанини… Після проходження Веб-квесту, ви станете знавцями подій в України в період українізації, а саме, будете знати, яким чином проводилася українізація в тоталітарній державі СРСР, як її сприймали українці, а найголовніше - зможете використати набуті знання для усвідомлення свого коріння, визначення себе та своєї національності.
2. Завдання: 
У цьому веб-квесті вам необхідно розібратися у справі харківського службовця «Донвугілля» Мина Мазайло (типового малороса), який у своєму прізвищі вбачає головну причину своїх життєвих і службових поразок. Він вважає, що, через своє українське (для нього – мужицьке) прізвище, він не може підніматися кар’єрними щаблями. 
    Отже, для з'ясування цього питання необхідно ознайомитися з історичними подіями в Україні поч. ХХ ст., познайомитися із творчою біографією М.Куліша, вивчити середовище, в якому жив і працював Мина Мазайло, вивчити характеристики членів родини та причини рішення героя змінити прізвище. 
 3. Процес (порядок роботи) 
  • Ознайомитися з темою і проблемою веб-квесту. 
  • Оберіть роль (вкладка Ролі) та ознайомтеся із завданнями своєї ролі. 
  • Складіть власний список ресурсів для опрацювання. 
  • Складіть план пошуку інформації до своїй ролі. 
  • Досліджуйте інформаційні ресурси до своєї ролі. 
  • Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації (створення слайдів і презентацій в програмі PowerPoint). 
  • Ознайомитися з критеріями оцінки вашого звіту (вкладка Критерії оцінки). 
  • Обговоріть результати роботи в команді. 
  • Підготуйтеся до захисту. 
4. Ролі 
ІСТОРИКИ: з'ясувати події, які відбувались в Україні в 20-х рр. ХХ ст. 
ЛІТЕРАТОРИ: Прочитати твір "Мина Мазайло", створити паспорт твору, портретні і психологічні характеристики героїв 
КРИТИКИ: Створити аналіз твору, визначити проблеми твору та шляхи їх рішення БІБЛІОГРАФИ: Вивчити життєвий і творчий шлях М.Куліша, значення його творчості в українській драматургії та історію написання твору "Мина Мазайло" 
5. Дерела інформації з теми 
 1. Українізація // Енциклопедія українознавства / Наукове товариство імені Шевченка. — Париж, 1955—2003. — Т. 11. — С. 3327—3329.. 
 2. Культурне будівництво в Українській РСР (1917—1927): Зб. док. — К., 1979. 
 3. М.Г.Куліш. Біографія 
 4. П'єса «Мина Мазайло» 
 5. Українська література підручник рівень стандарту О.Авраменко, Київ, вид. «Грамота», 2019, ст. 121-124 
 6. Політика українізації та коренізації 1920-1930 років | Пишемо історі https://www.youtube.com/watch?v=LjtDSc3tdp8 
 7. Українізація 1920-х років – як сталінська пастка для інтелігенції https://uatv.ua/uk/ukrayinizatsiya-1920-h-rokiv-yak-stalinska-pastka-dlya-inteligentsiyi-video/ 
6. Критерії і параметри оцінки виконання міжпредметного веб-квесту Оцінювання веб-квесту відбувається за п'ятьма критеріями, що включають оцінку: – дослідницької та творчої роботи; – якості аргументації; – оригінальності роботи; – навичок роботи в мікрогрупі; – письмового тексту і т. ін. 
  Критерії оцінювання презентації 
1. Дизайн – загальний вигляд, використання кольорів, читабельність шрифтів тощо. 
 2. Оформлення слайдів – продумане оформлення і правильно підібрані елементи оформлення. 
 3. Структура – структура презентації відповідає загальноприйнятим правилам. 
 4. Оформлення тексту – текст лаконічний, добре читається, не містить помилок. 
 5.Зміст презентації – оцінюється дослідницька діяльність, яку провів учасник під час підготовки презентації. В разі відсутності досліджень ставиться 0 балів. 
 6. Використання анімації – у презентації використані мультимедійні можливості (анімація, озвучування, ефекти). 
7. Використання графіків і таблиць – у презентації використовуються графіки, діаграми, таблиці. 8. Елементи творчості та оригінальність – використання в презентації авторського тексту, музики, фотографій . 
 9. Оригінальність – своєрідна, самобутня, не схожа на інші презентація. Оригінальність сюжету та ідеї. 
 10. Відповідність темі. 
 11. Смислова закінченість роботи – наскільки повно переданий сенс задуманного. 
 12. Композиція – єдність, цілісність усіх елементів роботи. 
 13. Художність – художня виразність, естетика і гармонія 
 14. Настрій – емоції, які викликає робота при знайомстві з нею. 
 15. Техніка виконання – рівень технічного або графічного втілення ідеї. 
 16. Використання технологій – ступінь використання сучасних технологій при створенні роботи. 7. Підсумок: 
    Після проходження Веб-квесту, ви станете знавцями подій в України в період українізації, а саме, будете знати, яким чином проводилася українізація в тоталітарній державі СРСР, як її сприймали українці, а найголовніше - зможете використати набуті знання для усвідомлення свого коріння, визначення себе та своєї національності. Результатом виконання даного квесту буде презентація PowerPoint за авторством учасників Веб-квесту. Учасники проекту отримають досвід пошуку та обробки інформації в мережі Інтернет, навчаться грамотно представляти її і потім публічно захищати.

Коментарі